Pro Persona lanceert campagne ‘Kim’

Donderdag 04 Oktober 2018

Vandaag lanceert Pro Persona de campagne Kim. Met deze campagne vraagt Pro Persona aandacht voor jongeren met internaliserende psychische problemen. Jongeren die hiermee kampen houden hun problemen vaak voor zichzelf, waardoor deze buiten het zicht van anderen blijven. Denk dan aan sociale teruggetrokkenheid, angst, dwangmatig gedrag en depressie. De campagne richt zich naast het brede publiek in het bijzonder op huisartsen, wijkteams, scholen, sportclubs en natuurlijk op jongeren en hun ouders. 

 

 

 

Een film over een dag uit het leven van Kim staat centraal in de campagne. In de film volgen we Kim in haar thuissituatie, met vriendinnen, op school en op de voetbalclub. Kim kampt met internaliserende problemen, die ze goed weet te verbergen. Meer informatie vind je op www.propersona.nl/kim 



Neerwaartse spiraal 

 

Jongeren met internaliserende problemen belanden vaak in een neerwaartse spiraal: verslechterende schoolprestaties, een onregelmatig eet- en slaapritme, een negatief zelfbeeld, vermijding van verplichtingen, zelfbeschadiging en suïcidale gedachten. Het is van belang dat signalen op tijd worden herkend en besproken. 



Campagne moet gesprek op gang brengen 

 

Naast de film zet Pro Persona veel andere online en offline kanalen in: social media, een website, informatiefolders en posters. Pro Persona Jeugd gaat langs bij instellingen die dicht bij de jongeren staan om het gesprek aan te gaan: scholen, sportclubs, wijkteams en huisartsen. 
De belangrijkste boodschap van de campagne is: maak problemen bespreekbaar, vraag door en zorg dat beschikbare professionele hulp als dat nodig is ook ingezet wordt. 

 


Naar het nieuwsoverzicht