U bent hier: Onze werkwijze - Wachtlijsten

Wachtlijsten

 

Soms is sprake van wachtlijsten, of wachttijden zoals wij ze noemen. De wachttijden worden beïnvloed door verschillende omstandigheden, waar we niet altijd grip op hebben.Toch geven we graag een indicatie van de wachttijden voor de intake en behandeling.

 

De wachttijd kan mede afhankelijk zijn van de zorgverzekeraar waar u verzekerd bent. Indien dit het geval is dan worden de wachttijden voor cliënten van die betreffende zorgverzekeraar apart vermeld. Dit geldt voor zowel de aanmeldingswachttijd als de behandelingswachttijd. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

 

De getoonde informatie over wachttijden is gebaseerd op een momentopname en is derhalve een benadering. De werkelijke wachttijd kan op het moment van raadplegen anders zijn. Voor spoed als gevolg van een acute crisis is de crisisdienst  7 * 24 uur bereikbaar.

 

 

De wachttijd wordt getoond in weken. 

 

U kunt voor de wachttijd bellen met het Centraal Aanmeldteam, (026) 483 31 09

 

Wachttijden april 2018 (pdf)

 

 

 

 


Datum laatste aanpassing: 17-04-2018