U bent hier: Voor verwijzers - Wachttijden

Wachttijden

Soms kan het zijn dat een intake of behandeling niet direct wordt gestart. Dan is er sprake van een wachtlijst, of een wachttijd, zoals wij dat noemen. We maken onderscheid tussen twee soorten wachttijden:

  • de aanmeldingswachttijd en
  • de behandelwachttijd.

 

De aanmeldingswachttijd is de wachttijd tot de eerste intake. De behandelwachttijd is de wachttijd tot het eerste behandelmoment. De wachttijden worden beïnvloed door verschillende omstandigheden, waar wij niet altijd grip op hebben.

De wachttijd kan deels afhankelijk zijn van de zorgverzekeraar. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons of de zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. De wachtlijstbemiddeling houdt in dat de zorgverzekeraar ervoor zorgt dat er binnen vier weken vanaf het eerste contact met de zorgaanbieder een intakegesprek plaatsvindt en dat de behandeling binnen tien weken na de intake wordt gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die zorgaanbieders en zorgverzekeraars afgesproken hebben (de treeknormen).

Het overzicht van wachttijden is gebaseerd op een gemiddelde wachttijd over de afgelopen twee maanden en geeft hiermee een indicatie van de te verwachten wachttijd. Vanwege allerlei omstandigheden kan de werkelijke wachttijd echter afwijken.

 

Voor de actuele wachttijd belt u met het Centraal Aanmeldteam:

  • (026) 483 31 09

 

 

Basis GGZ (Indigo)

De wachttijden in de Basis GGZ kunnen sterk fluctueren, actuele wachttijden kunnen dan ook aanzienlijk afwijken. Ook is het mogelijk te kiezen voor een snellere start van uw behandeling bij een andere Indigo-locatie.

Wilt u de actuele wachttijd voor een specifieke locatie van Indigo Basis GGZ weten? Neemt u dan contact op met het aanmeldsecretariaat van Indigo:

 

Arnhem: (026) 312 44 82
Ede: (0318) 43 35 23
Nijmegen: (024) 383 77 48
Tiel: (0344) 65 67 71

 
 
  
 

 


Datum laatste aanpassing: 18-05-2020

Coronamaatregelen

De afgelopen periode hebben we veel gebruik gemaakt van videobellen om behandelingen niet te laten stilvallen. De nieuwe richtlijnen van het kabinet bieden gelukkig weer meer ruimte voor face-to-to-face contact. Daarom zijn we op dit moment bezig om groepsbehandeling en ambulante behandeling op onze locaties en bij cliënten thuis weer op te starten. We passen de inrichting van onze gebouwen aan, en we letten extra op hygiëne. Onze oproep is en blijft: als je psychische klachten hebt, meld je dan bij de huisarts. Juist in deze coronatijd is het belangrijk niet met klachten te blijven rondlopen.

Met cliënten die klachten hebben die op corona kunnen duiden maken we apart afspraken over de wijze van behandeling. We houden ook de gezondheid van onze opgenomen cliënten dagelijks in de gaten. De verlof -en bezoekregeling voor onze klinieken blijft van kracht: bezoek op de afdeling is niet toegestaan.

Raadpleeg regelmatig www.propersonacoronavirus.nl voor de laatste stand van zaken.

Ben je cliënt? Stel dan ook je vragen aan je behandelaar.

Sluiten